21 september 2023
De herfst zet luid en duidelijk in. We zijn een weekje in NL
geweest, veel mensen weer gezien en leuke bruiloft van Greet & Gerard in
Onderdendam. Wat heb ik toch een leuke familie, we hebben gekletst en gedanst.
We overnachtten in een schattig huisje naast de molen in Winsum (één van de
twee, trouwens). Zondag weer naar huis, vlekkeloze reis en lekker eten met
MaDi.
En dan nu de draai weer een beetje vinden, werken aan de
laatste P&M, de gids in de steigers zetten. Ik vind het moeilijk me te
concentreren, eigenlijk om te beginnen, eenmaal bezig gaat het wel goed.
De laatste nachten heb ik veel last van kramp. Ik eet nog
steeds iedere dag een banaan maar geen yogurt meer, moet ik misschien maar weer
eens gaan doen. En een extra magnesiumpilletje. Of een stuk zeep onder m’n
onderlaken. Of een wit wijntje voor het slapen gaan. Alles om maar niet de
medicatie te hoeven uitbreiden (hetgeen volgens de parkinsonsites het enige is
dat echt helpt omdat kramp duidt op te weinig dopamine-aanmaak. Wat toch een
zegen dat je tegenwoordig ALLES kunt vinden, behalve soms waar je echt naar
zoekt. Chronisch hoesten, b.v. Ik krijg 16 oktober een MRI van de longen en ik
ga nu toch echt wel eens doorzeuren over de irritante, vermoeiende gehoest.
Mijn conditie is sowieso niet best. Vanochtend voor het eerst weer naar Tai
Chi, was wel even goed voor het luie lijf. Vanmiddag nog 2500 passen met de
honden gelopen, maar dat was ook echt wel ruim voldoende. Ik wil er nu naar
streven dagelijks iets verder te lopen, dus morgen 3000. En weer gaan fietsen.
Ik moet de dagen ook gevuld krijgen natuurlijk.
Verder slaap ik op zich nog wel goed, al word ik twee tot
drie keer wakker. Nu met kramp, dus. Echt heel pijnlijk. Ik ga stap voor stap
de huismiddeltjes proberen. Wie weet is er iets dat helpt…
Geen opmerkingen:
Een reactie posten