Kennelijk moet je de dag niet prijzen voordat de avond valt, want de
laatste week ben ik echt vaak heel moe geweest. Dat is een sensatie die ik
eerder nauwelijks kende, behalve na een te verre wandeling of de zeer
sporadisch voorkomende zware lichamelijke inspanning. Ik heb zelfs twee keer
een uurtje op bed gelegen, ’s middags. Nu ben ik b.v. eigenlijk te moe en doet
mijn rug te zeer om te typen. Ik ben ook de hele ochtend in de weer geweest met
mijn werkstuk voor de expositie, ben er niet 100% tevreden over maar het moet
maar, zo. Ik heb een hele scheepskoffer vol met lapjes en kantjes en bandjes,
daar moet ik nog van alles van maken.
D. isoleert de slaapkamer en schildert de nieuwe gipswanden
donkergroen, een prachtige klassieke kleur uit de Libéron serie. Dan moeten er
natuurlijk ook nieuwe gordijnen en dekbedovertrekken, misschien zelfs wel
nieuwe bedden. We hebben het over matrassen en prompt krijg ik op FB reclame
voor matrassen te zien. Ik heb al gemerkt dat zachte matrassen niet lekker
liggen, zeker in combinatie met een zware sprei. ik voel me als worstje in een
broodje. We gaan op zoek.
Op 8 november nog maar weer eens gras gemaaid met onze trouwe Honda
motormaaier. Goede bewegingsoefening, de automatische aandrijving is al twee
jaar stuk. Ik maai zo’n 300 m2 en moet dan wel even zitten. Daarna nog een
wandeling met de honden, maar die nemen het voortouw zelf wel en de jongste
loopt twee keer mijn afstand. Thuis brandt de kachel. Wat heb ik toch een
heerlijk huis en wat hoop ik dat we hier nog lang kunnen blijven wonen, tussen
de onbespoten akkers van b®oer. Wrang, dat we hier al vier jaar wonen en dat
het niet heeft mogen baten.
Vooralsnog denk ik dat ik mijn leven niet laat bepalen door P. maar
sinds ik weet dat hij er is, is het leven wel iets minder vanzelfsprekend geworden.
Aan de andere kant is oud worden toch een proces van in ieder geval fysieke
achteruitgang. Daar doe je weinig aan. Ik heb in elk geval weinig aan mijn
levensstijl veranderd. Ik doe wat ik de laatste jaren altijd al deed, ik had
zelf niet het idee dat ik zo verkeerd bezig was en toch vond P. het nodig zich
in mij te nestelen. Er staat een hometrainer op mijn kamer en ik heb Netflix op
m’n telefoon, dus echt, ik ga fietsen en zingen, als de slaapkamerverbouwing
achter de rug is. En ik ga al naar Tai Chi, bewegen voor luilakken, maar toch
een heel ontspannen gevoel na een uurtje gebarentaal. Ik meld mijn dochters dat
ik als ik weer in NL ben een aantal yogalessen voor Ppatiënten ga volgen. Echt
wel een verdienmodel, dat P! Ik overweeg een cursus miniaturen maken voor
Ppatiënten 😊. Of kledingadviezen. Daarover de volgende keer meer.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten